Як не зіпсувати репутацію за допомогою бізнес-сувенір
Дуже хочеться щоб подарунок для партнера максимально ефективно працював на імідж компанії-дарувальника. Яким чином не зіпсувати собі репутацію, вручивши не той подарунок? На жаль багато хто з нас знаходять відповідь на це питання тільки за допомогою проб і помилок.
Бізнес сувеніри є дуже потужним маркетинговим інструментом і ваше завдання використовувати можливості цього інструменту максимально ефективно.
Почнемо з того, що універсальні подарунки (письмове приладдя в корпоративному стилі) отримує практично кожен другий клієнт або бізнес-партнер.
Згідно з опитуваннями тільки половина одержувачів користується або просто зберігає такі презенти. Причому більшість з тих, хто користується ними, люди старше 40-45 років. На молоду аудиторію такі подарунки практично не впливають.
Більш ефективні в якості бізнес подарунків брендовані сумки і предмети одягу (кепки та футболки, а в деяких випадках і верхній одяг). Брендування аніскільки не бентежить одержувачів рекламної футболки, якщо воно якісно виконане або збігається з цінностями їхнього світогляду. Особливо це стосується молоді до 35 років, переважно чоловіків.
Якщо в якості подарунка обрані сувеніри для офісу, наприклад, настільні вироби, то краще розраховувати на жіночу аудиторію. Саме жінки схильні виставляти на робочих столах різні дрібнички або корисні аксесуари. Настільні сувеніри можна презентувати людям з різним рівнем доходу.
Флешки з логотипом можуть стати практичним подарунком, але тільки для молоді. Представницям жіночої статі найбільше сподобається накопичувач, якщо він буде виконаний у вигляді забавного і смішного брелока.
Календарі, всупереч своїй очевидній корисності, не відіграють особливої ролі для представників сучасного покоління. Цей подарунок потрібно направляти виключно на аудиторію старше 40 років.
Говорячи про час, протягом якого сувенір працює на вас, потрібно спиратися на статистичні дані, отримані маркетологами в опитуваннях. Практично не існує подарунків, які б «прожили» довше восьми місяців у свого власника. Найлегше, в перші ж місяці, «йдуть» саме дрібниці - ручки, записники, брелоки, флешки з корпоративною символікою. Найдовше залишаються сувеніри, які можна демонструвати, відчуваючи при цьому почуття гордості, наприклад, нагороди, кубки, медалі.
Ті ж опитування маркетологів показують, що у подарунка шанси «спрацювати» збільшуються, якщо він відповідає критеріям корисності, зовнішньої оригінальності і привабливості, а також викликає почуття радості.
Якщо в свій подарунок ви зумієте з'єднати еко-спрямованість і цінності компанії-одержувача, ви забезпечите собі високий рівень довіри і лояльності з боку партнера. Знаючи потреби своєї клієнтської аудиторії, ви виступаєте зразком для наслідування і підкреслюєте eco-friendly спрямованість вашої компанії.