Бізнес-сувеніри: види і правила
На сьогоднішній день бізнес сувеніри міцно осіли в побуті багатьох компаній і стали невід’ємним елементом їхньої корпоративної культури.
Умовно бізнес сувеніри можна розділити на три групи.
Перша група - це продукція поліграфії: календарі, блокноти, плакати, щоденники і т.ін. Предмети, призначені для обміну на зустрічах, переговорах, а також для роздачі на виставках, презентаціях.
Друга - вироби з над друком. Сюди можна віднести ручки, кружки, брелоки, іграшки, з логотипом або іншою інформацією про компанії. Такі вироби використовують на виставках, промо-акціях.
І, нарешті, третя група -VIP-презенти. Тут об’єднані найцікавіші, ексклюзивні речі, починаючи від шкіряних папок і закінчуючи дорогими предметами мистецтва. Важлива умова - дані подарунки замовляють в єдиному екземплярі.
Тобто, бізнес сувеніри - це подарунки, які несуть на собі логотип компанії або іншу рекламну інформацію. Їх основне завдання - залучити і підтримати інтерес клієнтів до вашої компанії, а також висловити свою повагу до бізнес-партнерів.
Значимість даної продукції підкреслили навіть психологи, оскільки вважається, що рекламно-сувенірна продукція вдало сприймається оточуючими і є ненав'язливим довгограючим рекламним носієм. Тим більше, сам процес дарування та прийняття подарунка викликає у людей тільки позитивні емоції, що сприятливо позначається на будові ділових відносин.
Тому, до вибору такої сувенірної продукції слід підійти серйозно (навіть творчо). Не перетворювати дію на формальність дарування стандартних подарунків. Наприклад, ручка з логотипом компанії є найпоширенішим сувеніром. Але кого цим уже здивуєш?
Слід виділити три золотих правила, які допоможуть при виборі бізнес-сувенірів:
· По-перше, сувенірну продукцію слід замовляти заздалегідь. Особливо перед новорічними святами (оптимальний термін 2-3 місяці). Це дає можливість підготуватися і вибрати щось цікаве.
· По-друге, вибір сувенірів залежить від події, до якої вони призначаються (промо-акції, участь на виставках, новорічні привітання, ювілей і т.ін.).
· По-третє, необхідно визначити цільові групи, яким призначені подарунки. Завдання просто, але часто про неї забувають, замовляючи однотипну продукцію для всіх своїх клієнтів. Наприклад, подарувати запальнички партнерам, серед яких присутній некурящий, не свідчитиме про Ваш прояв уваги до людини.
Як говорив Андре Моруа: «Подарунки потрібно вибирати для того, кому вони призначені, а не для того, хто їх підносить».
Суть будь-якого сувеніра - нагадувати про щось. Так що постарайтеся, щоб ваші подарунки викликали тільки приємні спогади.